Träningsvärk i varenda muskel

Oj om ni visste vilken träningsvärk jag har just nu! Det känns så skönt att vara igång på iksu igen efter en sommar med ovanligt lite träning. I söndags körde jag ett benpass. Jag började med att springa 5 km som uppvärmning, därefter trappmaskin, utfallssteg med vikt, jägarvila och en övning där man ligger på rygg med fötterna på en gymboll, trycker upp sig med armarna och drar bollen mot sig med benen. Svårt att förklara dock! Sen är jag nästan 100 på att vi gjorde ännu en övning som jag inte kommer ihåg. Aja, jobbigt pass var det i alla fall! 
 
Igår (måndag) tränade jag två pass. På morgonen/ förmiddagen hade jag 3 timmars hål så då passade jag på att träna. (Jag har det varje vecka på måndag, tisdag och onsdag) Det passet började på samma sätt som de förra, alltså med löpband några km. Sedan blev det övningar som fokuserade på magen. Svårt att förklara övningarna jag gjorde då de (vad jag vet) inte har något namn. Eller plankan känner ni ju säkert till! Lite benböj/ squats med skivstång blev det också på slutet. 
Kvällens pass blev ett step-muskel pass. Det passet innehåller totalt 6 block. 3 konditionsblock samt 3 styrkeblock. Konditionsblocken är dans upp och ner på en stepbräda. Det är faktiskt mycket jobbigare än det låter- och sjukt kul! 
 
Ikväll var jag i stallet och red Ubbe. Vi red en ganska okomplicerad övning. Först en skänkelvikning i trav från kortsidan ut mot långsidan, en volt i hörnet på lång/ kortsidan och direkt en galoppfattning ut ur volten. Stor galoppvolt på kortsidan innan avsaktningt till trav och en travöppna på långsidan. Och där började övningen om. Kände tydligt av träningsvärken i magen så det blev endast lättridning i traven idag. Snäll och fin häst som alltid, vilken tur jag har som får rida och ta hand om honom! :) 
Är det bra väder på söndag får kameran följa med till stallet. Så länge sedan jag fotade nu! Ny design börjar det också bli dags för

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0