Backträning

Idag fick jag ett mail från women's health med inspiration inför loppet. Det fanns ett inlägg med om tre nyckelpass att träna på. Intervaller, långpass och backträning. Jag har både sprungit mycket intervaller och distanspass i vinter, men faktiskt inget backpass. Så det var planen för idag. 
 
Passet började med några kilometer uppvärmning innan jag tog tag i backarna. Första backen jag sprang i var runt tvåhundra meter. Den var inte så brant, men riktigt sådär seg så det kändes i benen och pulsen steg rejält. Lätt jogg en bit på vägen ner för att sänka pulsen för att sedan höja farten till normal takt. I backarna höll jag något över normal jogghastighet, försökte att trycka i med benen i varje steg för att få mer kraft. Fem gånger sprang jag i långa backen innan jag gick över till nästa som var betydligt brantare och kortare. Uppför den sprang jag först några gånger långsamt för att sedan spurta upp några gånger. 
 
Känner mig nöjd med dagens pass! Det blev inte så långt, men det var högintensivt. Härlig uppladdning inför kvällen som kommer bestå av historiaplugg inför fredagens prov. 
 
Hoppas alla får en fin kväll! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0